Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.11/1364
Título: La enseñanza de las ciencias y la formación de profesores de enseñanza primaria para la reforma curricular : de la teoría a la prática
Autor: Paixão, Fátima
Cachapuz, António
Palavras-chave: Science education
Teacher training
Primary education
Data: 1999
Editora: Enseñanza de las Ciências: revista de Investigacion y experiencias didácticas
Citação: PAIXÃO, Fátima ; CACHAPUZ, António (1999) - La Enseñanza de las ciencias y la formación de profesores de enseñanza primaria para la reforma curricular: de la teoría a la prática. Enseñanza de las Ciencias. ISSN 0212-4521. Vol. 17, nº 1, p. 69-77.
Resumo: This papers presents a qualitative study aiming to investigate how new Portuguese curriculum proposals from primary school (the intentional curriculum) are translated in the teaching of science of four prospective teachers (the operational curriculum). The research adopted a case study methodology in order to describe main features of the pedagogical profile of classroom practices of those teachers. Three different profiles were identified. Some interpretative aspects are outlined and important implications for pre-service education are put forward.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.11/1364
ISSN: 0212-4521
Aparece nas colecções:ESECB - Artigos em revistas com arbitragem científica

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
La ensenanza de las ciencias.pdf417,72 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.