Utilize este identificador para referenciar este registo: http://hdl.handle.net/10400.11/2109
Título: Product communication strategy driven by social network profiles : an experimental teaching module
Autor: Silva, J.M.G.
Palavras-chave: Communication design
Product communication
Learning
Social media
Data: 2012
Editora: ISEC
Citação: SILVA, J.M.G. (2012) - Product communication strategy driven by social network profiles : an experimental teaching module. In Conferência Internacional em Design e Artes Gráficas, 2, Tomar, 24-26 de Outubro - Desafios conceptuais para o design e a produção gráfica : livro de actas. Lisboa : ISEC. p. 402-405. ISBN 978-989-97491-5-3.
Resumo: This paper describes the development and testing of an experimental teaching module on product communication strategy. The study aims to answer the question of how new social platforms such as Facebook can help in developing new strategies for product communication. Developing links between a product and consumer preferences. In this experimental learning module, students of the New Media Production course developed new strategies for product communication, identifying possible active archetypes on narrative consumer preferences of Facebook profiles. The conducted experimence evidenced that the experienced cycle is a major contribute to the learning of product communication in the digital age, due to associations between consumer preferences and the new product communication strategies.
Peer review: yes
URI: http://hdl.handle.net/10400.11/2109
ISBN: 978-989-97491-5-3.
Versão do Editor: http://gcd.isec.universitas.pt/anexos/miolo_%20Livro_%20Actas_CIDAG2012_Julho%202013.pdf
Aparece nas colecções:ESART - Comunicações em encontros científicos e técnicos

Ficheiros deste registo:
Ficheiro Descrição TamanhoFormato 
CIDAG_JOSE_SILVA.pdf721,12 kBAdobe PDFVer/Abrir


FacebookTwitterDeliciousLinkedInDiggGoogle BookmarksMySpace
Formato BibTex MendeleyEndnote Degois 

Todos os registos no repositório estão protegidos por leis de copyright, com todos os direitos reservados.