Quesado, PatríciaSilva, Maria de LurdesCardoso, Cláudia2023-11-302023-11-302023QUESADO, Patrícia ; SILVA, Maria de Lurdes ; CARDOSO, Cláudia (2023) - How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI. GESTIN. ISSN 1645-2534. Nº 25, p. 41-57. DOI: 10.53681/P2060162288.25.081645-2534http://hdl.handle.net/10400.11/8713The objective of this paper is to evaluate the perception of accounting/tax students of a Higher Education Institution (HEI) about the value of education in financial and cost accounting. The research highlights and distinguishes the relevance of financial and/or cost accounting to the labour market and to organisations from the perspective of students. The study is quantitative, and the data was collected through a questionnaire for students who are completing a course in accounting or taxation. Students consider accounting fundamental to the labour market and extremely important the information provided by financial and/or cost accounting for the fulfilment of legal obligations, to assist in internal decision-making and to provide information to all relevant audiences.Resumo: O objetivo deste artigo é o de avaliar a perceção dos estudantes de contabilidade/fiscalidade de uma Instituição de Ensino Superior (IES) sobre o valor da educação em contabilidade financeira e de custos. A investigação destaca e distingue a relevância da contabilidade financeira e/ou de custos para o mercado de trabalho e para as organizações na perspetiva dos estudantes. O estudo é quantitativo e os dados foram recolhidos através de um questionário aplicado aos estudantes que estão a concluir um curso em contabilidade ou fiscalidade. Os estudantes consideram a contabilidade fundamental para o mercado de trabalho e de extrema importância a informação prestada pela contabilidade para o cumprimento das obrigações legais, para ajudar na tomada de decisões internas e para prestar informação a todo o público relevante.engAcccounting educationHEIPerceptionEducação em contabilidadeIESPerceçãoHow students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEIComo os estudantes percebem o valor da educação em contabilidade : o caso de uma IES portuguesajournal article10.53681/P2060162288.25.08