| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 208 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
A música tem do um papel crucial na construção de
identidades, durante ao longo da história. Assim como, outras formas
culturais, a música desempenha uma multiplicidade de papéis que por
vezes tem o poder de subverter as normas que são estipuladas pela
sociedade. Neste artigo, demonstrarei de que forma é que a música foi
utilizada como um mecanismo anti-repressor para criação de novas
identidades queer em Portugal, depois da ditadura de Salazar, através da
minha análise da Canção de Engate (1984) de António Variações.
ABSTRACT: Music has played a crucial role in building identies throughout the course of history. As well as other cultural forms, music plays a multiplicity of roles that some times has the power to subvert the rules that are laid down by society. In this article, I will demonstrate how music was used as an anti-repressor mechanism for creating new queer identies in Portugal after Salazar dictatorship, through my analysis of the song Canção de Engate (1984) by António Variações.
ABSTRACT: Music has played a crucial role in building identies throughout the course of history. As well as other cultural forms, music plays a multiplicity of roles that some times has the power to subvert the rules that are laid down by society. In this article, I will demonstrate how music was used as an anti-repressor mechanism for creating new queer identies in Portugal after Salazar dictatorship, through my analysis of the song Canção de Engate (1984) by António Variações.
Description
Keywords
Música António Variações Queer Identidade Salazar Music Identity
Pedagogical Context
Citation
PEPE, Paulo Pires (2013) - As variações Queer de António Ribeiro. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. VII, nº 13.
Publisher
IPCB. ESART
