Publication
Coworking as the great good place for design learning. An exploratory framework
dc.contributor.author | Mendes, Fernando E. | |
dc.contributor.author | Duarte, Carlos | |
dc.contributor.author | Tschimmel, Katja | |
dc.date.accessioned | 2020-03-30T14:49:41Z | |
dc.date.available | 2020-03-30T14:49:41Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.description.abstract | Abstract : In this paper we explore a conceptual framework based on three lines of thinking/work from Patrick Cohendet (Underground/Middleground/Upperground), Ray Oldenburg (The Great Good Place), and Fred Garneti (Heutagogy or Self-determined Learning). To demonstrate the relevance and feasibility of our proposed concept, we review the key factors and definitions of these authors and their work. Although not a theoretical framework, the present paper aims to help us map a part of our research work within the context of the Doctoral Programme in Design at IADE / Universidade Europeia, which triangulates Coworking, Design Learning, and Heutagogy or selfdetermined modes of learning. Ultimately, the aim is to generate new evidence on how such a model of Coworking Design Learning can benefit and betier suit contemporary Design learners. | pt_PT |
dc.description.abstract | Neste artigo, exploramos uma estrutura conceptual baseada em três linhas de pensamento dos autores Patrick Cohendet (Underground / Middleground / Upperground), Ray Oldenburg (The Great Good Place) e Fred Garneti (Heutagogy or Self-determined Learning). Para demonstrar a relevância e a viabilidade da nossa proposta conceptual, revisitamos os principais fatores e definições destes autores e dos seus trabalhos. Embora não constitua uma framework teórica, o presente trabalho tem como objetivo ajudar a mapear parte do nosso trabalho de pesquisa no contexto do Programa de Doutoramento em Design do IADE / Universidade Europeia, que triangula Coworking, Aprendizagem de Design e Heutagogia ou modos autodeterminados de aprendizagem. Em última instância, o objetivo é tentar produzir novas evidências sobre como um modelo de aprendizagem de Design baseado em espaços de Coworking pode beneficiar e adequar-se melhor aos actuais alunos de Design. | pt_PT |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | pt_PT |
dc.identifier.citation | MENDES, Fernando E. ; DUARTE, Carlos ; TSCHIMMEL, Katja (2019) - Coworking as the great good place for design learning. An exploratory framework. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. XII, nº 24, p. 1-8, | pt_PT |
dc.identifier.issn | 1646 - 9054 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.11/7049 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
dc.publisher | IPCB. ESART | pt_PT |
dc.relation.publisherversion | http://convergencias.esart.ipcb.pt | pt_PT |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | pt_PT |
dc.subject | Design learning | pt_PT |
dc.subject | Underground-middleground-upperground | pt_PT |
dc.subject | Coworking | pt_PT |
dc.subject | Heutagogy | pt_PT |
dc.subject | The great good place | pt_PT |
dc.title | Coworking as the great good place for design learning. An exploratory framework | pt_PT |
dc.title.alternative | The great good place : coworking como espaço para aprender design uma framework exploratória | pt_PT |
dc.type | journal article | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.citation.conferencePlace | Castelo Branco | pt_PT |
oaire.citation.endPage | 5 | pt_PT |
oaire.citation.startPage | 1 | pt_PT |
oaire.citation.title | Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes | pt_PT |
oaire.citation.volume | XII, nº 24 | pt_PT |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | article | pt_PT |