Browsing by Author "Vitorino, Joana"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
- The use of Pixton software as a pedagogical resource in the teaching and learning processPublication . Gil, Henrique; Vitorino, JoanaSince Information and Communication Technologies (ICT) are quite embedded in everyday life, it is necessary to think about the potential that they can also present in education. In this way, it was intended to understand the potential that the Pixton software could bring to the teaching and learning process. Since it is a versatile, creative, and motivating software, an attempt was made to investigate the use of Pixton software as a teaching and learning strategy, to understand what its contributions are to the teaching and learning process. The use of the Pixton software proved to be an adequate resource and promoter of innovative contexts in the teaching and learning process. In general, and considering the results obtained, this software is motivating, creative, playful, adaptable, and transversal to all curricular areas of the 1st Cycle of Basic Education. In this context, Pixton proved to be a promoter of better levels of educational success, thanks to the high levels of interest, commitment, motivation, and involvement on the part of the students that were observed in the activities developed.
- A utilização do software Pixton como recurso pedagógico no processo de ensino e aprendizagemPublication . Gil, Henrique; Vitorino, JoanaEstando as Tecnologias de Informação e Comunicação (TIC) bastante inseridas no quotidiano, é necessário pensar no potencial que elas também podem apresentar na educação. Desta forma, pretendeu-se compreender as potencialidades que o software Pixton poderá trazer para o processo de ensino eaprendizagem. Por se tratar de um software versátil, criativo e motivador, procurou-se investigar a utilização do software Pixton como estratégia de ensino e aprendizagem, para compreender quais são suas contribuições para o processo de ensino e aprendizagem. A utilização do software Pixton revelou-se um recurso adequado e promotor de contextos inovadores no processo de ensino e aprendizagem. De uma forma geral, e tendo em conta os resultados obtidos, este software é motivador, criativo, lúdico, adaptável e transversal a todas as áreas curriculares do 1.º Ciclo do Ensino Básico. Neste contexto, o Pixton revelou-se um promotor de melhores níveis de sucesso educativo, graças aos elevados níveis de interesse, empenho, motivação e envolvimento por parte dos alunos que foram observados nas atividades desenvolvidas.