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Abstract(s)
O artigo faz uma reflexão sobre a possibilidade de os diagramas facilitarem a construção e análise de sistemas de identidade Visual e está enquadrado numa investigação em doutoramento sobre a temática. Sintetiza uma combinação da crítica da literatura especializada e dos casos de estudos realizados, na observação da prática profissional, que serviram para a construção de um modelo, apoiado nas linguagens de síntese, que pretende clarificar os constituintes dos sistemas referidos, aumentando o poder de decisão sobre o projecto de design nesse contexto. Apresenta também, um resumo de alguns dos resultados da aplicação prática desse modelo, mostrando a capacidade que os diagramas podem ter na simplificação do processo de design da Linguagem Visual das Marcas.
ABSTRACT : The article is a reflection on the possibility of using diagrams in the construction and analysis of Visual Identity Sustems and is framed in a doctoral research on the subject. Synthesizes a combination of the literature review and case studies, performed in observation of professional practice, which served for the construction of a Model which aims to clarify the constituents of these systems, increasing the decisison power on the design project in this context. Also, include, a summary of some of the results of the practical application of the Model, showing the ability of diagrams to simplify the design process of the Brands Visual Language.
ABSTRACT : The article is a reflection on the possibility of using diagrams in the construction and analysis of Visual Identity Sustems and is framed in a doctoral research on the subject. Synthesizes a combination of the literature review and case studies, performed in observation of professional practice, which served for the construction of a Model which aims to clarify the constituents of these systems, increasing the decisison power on the design project in this context. Also, include, a summary of some of the results of the practical application of the Model, showing the ability of diagrams to simplify the design process of the Brands Visual Language.
Description
Keywords
Sistema de identidade visual Linguagem visual das marcas Diagramas Design visual Visual identity systems Brand visual language Diagrams Graphic design
Citation
OLIVEIRA, F. (2013) - Diagramas no processo de design : a esquematização na metodologia e no projecto de sistemas de identidade visual. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Nº 12
Publisher
IPCB. ESART