Repository logo
 
Publication

Impact of the expressia platform on a child with autism spectrum disorder: Case study

dc.contributor.authorAmaral, Ana
dc.contributor.authorMachado, Beatriz Martins
dc.contributor.authorCó, Filipe
dc.contributor.authorGil, Henrique
dc.date.accessioned2021-11-04T08:52:02Z
dc.date.available2021-11-04T08:52:02Z
dc.date.issued2021
dc.description.abstractThis research work has as its theme the Impact of the Expressia platform on a Child with Autism Disorder. More and more importance has been given to intervention using technological support tools for children with Autism Spectrum Disorder (AEP). With this work, it is intended to contribute to the reinforcement of intervention intervention using the Expressia tool in the (AEP).. The methodological part of this work is directed towards observation, study, description and finding solutions for the case of Orlanda (fictitious name) a 9-year-old child with(AEP)., while using the Expressia tool. The work developed here intends to collaborate for a better reflection on the use of Expressia in children with(AEP)., so that each time more adequate and effective functions are achieved. Thus, and considering what was observed during the intervention, it can be mentioned that the use of this tool, in this student, improved her communication and learning skills.pt_PT
dc.description.abstractEste trabalho de investigação tem como tema o Impacto da Plataforma Expressia numa Criança com Perturbação de Autismo (PEA). Tem-se vindo a dar cada vez mais a devida importância à intervenção com recurso a ferramentas de apoio digital a crianças com Perturbação do Espectro do Autismo. Na parte experimental deste trabalho foram realizadas sessões para poder observar a utilizacao da plataforma pela criança e a foram realizadas notas de campo das observacoes realizadas. O trabalho aqui desenvolvido pretende contribuir para uma melhor reflexão acerca da utilização da Expressia em crianças com PEA, de forma a que cada vez se consigam intervenções mais adequadas e eficazes. Deste modo, e atendendo ao que foi observado durante as sessões de intervenção, pode-se referir que a utilização desta ferramenta, nesta aluna, melhorou a sua capacidade de comunicação, aprendizagem e autonomia.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationAmaral, A., Machado, F. Có & Gil, H. Impact of the expressia platform on a child with autism spectrum sisorder: Case study. 2021 International Symposium on Computers in Education (SIIE), 2021, pp. 1-5, doi: 10.1109/SIIE53363.2021.9583633. IEEEXplore Librarypt_PT
dc.identifier.doi10.1109/SIIE53363.2021.9583633pt_PT
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.11/7705
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherIEEEXplore Librarypt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pt_PT
dc.subjectAlternative communicationpt_PT
dc.subjectcognitive stimulationpt_PT
dc.subjectcomunicação alternativapt_PT
dc.subjectestimulação cognitivapt_PT
dc.subjecttecnologias digitaispt_PT
dc.subjectExpressiapt_PT
dc.titleImpact of the expressia platform on a child with autism spectrum disorder: Case studypt_PT
dc.title.alternativeImpacto da Plataforma Expressia numa Criança com Perturbação do Espetro do Autismo: Estudo de Casopt_PT
dc.typeconference object
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage5pt_PT
oaire.citation.startPage1pt_PT
oaire.citation.title2021 International Symposium on Computers in Education (SIIE)pt_PT
person.familyNameGil
person.givenNameHenrique Manuel Pires Teixeira
person.identifier.ciencia-idFD17-9B0F-0F7F
person.identifier.orcid0000-0001-9280-8872
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typeconferenceObjectpt_PT
relation.isAuthorOfPublicationfb26124a-37bf-4a25-b247-b5ebc3031799
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscoveryfb26124a-37bf-4a25-b247-b5ebc3031799

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Impact_of_the_Expressia_Platform_on_a_Child_with_Autism_Spectrum_Disorder_Case_Study.pdf
Size:
699.75 KB
Format:
Adobe Portable Document Format