| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 1.86 MB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Este artigo tem como objetivo mostrar um projeto académico
de cariz profissionalizante que tem vindo a ser desenvolvido na Escola
Superior de Educação do Politécnico de Lisboa, que visa a imersão dos
estudantes do Curso de Artes Visuais e Tecnologias em contextos
pedagógicos, de trabalho sociais ou de investigação reais. Pretende-se o
provimento de um laboratório de design de índole profissional capaz de
dar resposta às solicitações de carácter pedagógico e gráfico.
Como ponto de chegada intenta proporcionar-se aos alunos a
oportunidade de colaborar com projetos reais, com projeção na
comunidade, gerados num contexto imersivo de aprendizagem,
facilitando e fomentando a criatividade, assim como o desenvolvimento
de atividades de enriquecimentos cultural e social.
ABSTRACT : The objective of this article is to present an academic project of a professional nature that have been developing in the ESE of the Polytechnic of Lisbon that aims to immerse the students of the AVT Course in real pedagogical work, social or research contexts. The goal is to provide a professional design laboratory capable of responding to pedagogical and graphic requests. As an arrival point, students are offered the opportunity to collaborate with real projects, with a community projection, generated in an immersive context of learning, facilitating and fostering creativity, as well as the development of cultural and social enrichment activities.
ABSTRACT : The objective of this article is to present an academic project of a professional nature that have been developing in the ESE of the Polytechnic of Lisbon that aims to immerse the students of the AVT Course in real pedagogical work, social or research contexts. The goal is to provide a professional design laboratory capable of responding to pedagogical and graphic requests. As an arrival point, students are offered the opportunity to collaborate with real projects, with a community projection, generated in an immersive context of learning, facilitating and fostering creativity, as well as the development of cultural and social enrichment activities.
Description
Keywords
Design Estágio profissional Laboratório Ensino Politécnico Internship Laboratory Higher education
Pedagogical Context
Citation
RIJO, Cátia Sofia Tiago Duarte ; GRÁCIO, Helena ; ANTUNES, Sandra (2018) - DESIGNLAB4U : uma experiência de experimentação e ação prática em design. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. XI, nº 22, 5 p.
Publisher
IPCB. ESART
