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Authors
Abstract(s)
O seguinte documento pretende apresentar uma investigação, desenvolvida na forma de projeto, no âmbito do Mestrado de Design Gráfico da Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco em associação com a Faculdade de Arquitetura da Universidade de Lisboa.
Esta investigação tem como principal objetivo analisar o papel do design de comunicação no desenvolvimento e disseminação de uma marca, trabalhando para isso com uma galeria de arte contemporânea situada em Castelo Branco. O trabalho realizado durante este projeto vai tocar na criação da identidade visual desta galeria, desde o branding, identidade visual e marca gráfica e comunicação da marca.
Para este projeto foi selecionada uma metodologia mista abordando partes não intervencionistas de pesquisa e uma parte intervencionista do projeto propriamente dito. A parte de pesquisa é essencial para a concretização deste projeto para se ter uma boa base teórica sobre a qual se possa trabalhar.
Os resultados do projeto compreendem a consolidação de um sistema de identidade visual, bem como a estratégia e conteúdos de comunicação de marca para a Castra Leuca.
Abstract: The following document aims to present an investigation, developed in the form of a project, within the scope of the Master's Degree in Graphic Design at the Escola Superior de Artes Aplicadas of the Instituto Politécnico de Castelo Branco in association with the Faculdade de Arquitetura of the Universidade de Lisboa. This investigation's main objective is to analyze the role of communication design in the development and dissemination of a brand, working for this with a contemporary art gallery located in Castelo Branco. The work carried out during this project will touch on the creation of the visual identity of this gallery, from branding, visual identity and graphic brand and brand communication. For this project, a mixed methodology was selected covering non-interventionist parts of research and an interventionist part of the project itself. The research part is essential for the completion of this project in order to have a good theoretical basis on which to work. The results of the project include the consolidation of a visual identity system, as well as the brand communication strategy and content for Castra Leuca.
Abstract: The following document aims to present an investigation, developed in the form of a project, within the scope of the Master's Degree in Graphic Design at the Escola Superior de Artes Aplicadas of the Instituto Politécnico de Castelo Branco in association with the Faculdade de Arquitetura of the Universidade de Lisboa. This investigation's main objective is to analyze the role of communication design in the development and dissemination of a brand, working for this with a contemporary art gallery located in Castelo Branco. The work carried out during this project will touch on the creation of the visual identity of this gallery, from branding, visual identity and graphic brand and brand communication. For this project, a mixed methodology was selected covering non-interventionist parts of research and an interventionist part of the project itself. The research part is essential for the completion of this project in order to have a good theoretical basis on which to work. The results of the project include the consolidation of a visual identity system, as well as the brand communication strategy and content for Castra Leuca.
Description
Dissertação apresentada à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco e Faculdade de Arquitetura da Universidade de Lisboa para obtenção do grau de Mestre em Design Gráfico.
Aplicação do n.º 3 da Política de Depósito de Documentos no RCIPCB.
Aplicação do n.º 3 da Política de Depósito de Documentos no RCIPCB.
Keywords
Design de comunicação e branding Identidade visual Comunicação de marca e coerência de marca Communication design and branding Visual identity Brand communication and brand coherence