Repository logo
 
Publication

How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI

dc.contributor.authorQuesado, Patrícia
dc.contributor.authorSilva, Maria de Lurdes
dc.contributor.authorCardoso, Cláudia
dc.date.accessioned2023-11-30T12:20:05Z
dc.date.available2023-11-30T12:20:05Z
dc.date.issued2023
dc.description.abstractThe objective of this paper is to evaluate the perception of accounting/tax students of a Higher Education Institution (HEI) about the value of education in financial and cost accounting. The research highlights and distinguishes the relevance of financial and/or cost accounting to the labour market and to organisations from the perspective of students. The study is quantitative, and the data was collected through a questionnaire for students who are completing a course in accounting or taxation. Students consider accounting fundamental to the labour market and extremely important the information provided by financial and/or cost accounting for the fulfilment of legal obligations, to assist in internal decision-making and to provide information to all relevant audiences.pt_PT
dc.description.abstractResumo: O objetivo deste artigo é o de avaliar a perceção dos estudantes de contabilidade/fiscalidade de uma Instituição de Ensino Superior (IES) sobre o valor da educação em contabilidade financeira e de custos. A investigação destaca e distingue a relevância da contabilidade financeira e/ou de custos para o mercado de trabalho e para as organizações na perspetiva dos estudantes. O estudo é quantitativo e os dados foram recolhidos através de um questionário aplicado aos estudantes que estão a concluir um curso em contabilidade ou fiscalidade. Os estudantes consideram a contabilidade fundamental para o mercado de trabalho e de extrema importância a informação prestada pela contabilidade para o cumprimento das obrigações legais, para ajudar na tomada de decisões internas e para prestar informação a todo o público relevante.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationQUESADO, Patrícia ; SILVA, Maria de Lurdes ; CARDOSO, Cláudia (2023) - How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI. GESTIN. ISSN 1645-2534. Nº 25, p. 41-57. DOI: 10.53681/P2060162288.25.08pt_PT
dc.identifier.doi10.53681/P2060162288.25.08pt_PT
dc.identifier.issn1645-2534
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.11/8713
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherEscola Superior de Gestãopt_PT
dc.relation.ispartofseries25;
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/pt_PT
dc.subjectAcccounting educationpt_PT
dc.subjectHEIpt_PT
dc.subjectPerceptionpt_PT
dc.subjectEducação em contabilidadept_PT
dc.subjectIESpt_PT
dc.subjectPerceçãopt_PT
dc.titleHow students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEIpt_PT
dc.title.alternativeComo os estudantes percebem o valor da educação em contabilidade : o caso de uma IES portuguesapt_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceIdanha-a-Novapt_PT
oaire.citation.endPage57pt_PT
oaire.citation.issue25pt_PT
oaire.citation.startPage41pt_PT
oaire.citation.titleGESTINpt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
2023Gestin25art03.pdf
Size:
332.02 KB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
2.02 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: