Publication
How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI
dc.contributor.author | Quesado, Patrícia | |
dc.contributor.author | Silva, Maria de Lurdes | |
dc.contributor.author | Cardoso, Cláudia | |
dc.date.accessioned | 2023-11-30T12:20:05Z | |
dc.date.available | 2023-11-30T12:20:05Z | |
dc.date.issued | 2023 | |
dc.description.abstract | The objective of this paper is to evaluate the perception of accounting/tax students of a Higher Education Institution (HEI) about the value of education in financial and cost accounting. The research highlights and distinguishes the relevance of financial and/or cost accounting to the labour market and to organisations from the perspective of students. The study is quantitative, and the data was collected through a questionnaire for students who are completing a course in accounting or taxation. Students consider accounting fundamental to the labour market and extremely important the information provided by financial and/or cost accounting for the fulfilment of legal obligations, to assist in internal decision-making and to provide information to all relevant audiences. | pt_PT |
dc.description.abstract | Resumo: O objetivo deste artigo é o de avaliar a perceção dos estudantes de contabilidade/fiscalidade de uma Instituição de Ensino Superior (IES) sobre o valor da educação em contabilidade financeira e de custos. A investigação destaca e distingue a relevância da contabilidade financeira e/ou de custos para o mercado de trabalho e para as organizações na perspetiva dos estudantes. O estudo é quantitativo e os dados foram recolhidos através de um questionário aplicado aos estudantes que estão a concluir um curso em contabilidade ou fiscalidade. Os estudantes consideram a contabilidade fundamental para o mercado de trabalho e de extrema importância a informação prestada pela contabilidade para o cumprimento das obrigações legais, para ajudar na tomada de decisões internas e para prestar informação a todo o público relevante. | pt_PT |
dc.description.version | info:eu-repo/semantics/publishedVersion | pt_PT |
dc.identifier.citation | QUESADO, Patrícia ; SILVA, Maria de Lurdes ; CARDOSO, Cláudia (2023) - How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI. GESTIN. ISSN 1645-2534. Nº 25, p. 41-57. DOI: 10.53681/P2060162288.25.08 | pt_PT |
dc.identifier.doi | 10.53681/P2060162288.25.08 | pt_PT |
dc.identifier.issn | 1645-2534 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/10400.11/8713 | |
dc.language.iso | eng | pt_PT |
dc.peerreviewed | yes | pt_PT |
dc.publisher | Escola Superior de Gestão | pt_PT |
dc.relation.ispartofseries | 25; | |
dc.rights.uri | http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/ | pt_PT |
dc.subject | Acccounting education | pt_PT |
dc.subject | HEI | pt_PT |
dc.subject | Perception | pt_PT |
dc.subject | Educação em contabilidade | pt_PT |
dc.subject | IES | pt_PT |
dc.subject | Perceção | pt_PT |
dc.title | How students perceive the value of accounting education : the case of a Portuguese HEI | pt_PT |
dc.title.alternative | Como os estudantes percebem o valor da educação em contabilidade : o caso de uma IES portuguesa | pt_PT |
dc.type | journal article | |
dspace.entity.type | Publication | |
oaire.citation.conferencePlace | Idanha-a-Nova | pt_PT |
oaire.citation.endPage | 57 | pt_PT |
oaire.citation.issue | 25 | pt_PT |
oaire.citation.startPage | 41 | pt_PT |
oaire.citation.title | GESTIN | pt_PT |
rcaap.rights | openAccess | pt_PT |
rcaap.type | article | pt_PT |