Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
369.27 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A criatividade, uma qualidade que vem sendo revalorizada, principalmente no âmbito da formação de equipes de trabalho trabalho, mostra-se ainda como um ponto de tensão no campo do design. Ao mesmo tempo em que é entendida como elemento fundamental para os processos de design, a criatividade ainda é mistificada pela maior parte dos designers como algo indecifrável e inatingível. Assim, este artigo faz uma aproximação entre a concepção jungiana sobre criatividade, advinda da área da psicologia, e os processos de design. Somando-se a isso, são destacadas algumas ferramentas e técnicas sobre criatividade, as quais podem contribuir com a atividade do designer.
Abstract: The creativity is a quality that has been revalued, especially in the training of work teams work, but still shows up as a point of tension in the design field. While it is understood as a fundamental element for the design process, creativity is still mystified by most designers as something indecipherable and unattainable. This article makes a connection between the Jungian concept of creativity and design process, highlighting some tools and techniques on creativity, which may contribute to the activity designer.
Abstract: The creativity is a quality that has been revalued, especially in the training of work teams work, but still shows up as a point of tension in the design field. While it is understood as a fundamental element for the design process, creativity is still mystified by most designers as something indecipherable and unattainable. This article makes a connection between the Jungian concept of creativity and design process, highlighting some tools and techniques on creativity, which may contribute to the activity designer.
Description
Keywords
Pensamento criativo Design Psicologia Creative thinking Design Psichology
Citation
COSTA, Ângela R.C. [et al.] (2011) - O pensamento criativo e o design. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646-9054. N.º 8.
Publisher
IPCB. ESART