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Authors
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Abstract(s)
Esta investigação tem o propósito de explorar como o Design de Comunicação pode atuar como um elemento transformador e estratégico no desenvolvimento e sucesso de projetos nas micro, pequenas e médias empresas, a partir da experiência de estágio na Calderón Brands em Espanha.
Para além disto, tem como objetivo aprofundar o conhecimento sobre a importância do design estratégico em comparação ao design de artefactos criados sem uma lógica maior ou por critérios meramente expressivos. Por outro lado, valorizar o contributo do design para o sucesso da Identidade Visual de Marca, contribuindo
para a sua eficácia comunicacional e competitiva.
A tipologia da metodologia desta investigação é de teor misto, intervencionista e não-intervencionista, sendo que a parte intervencionista foi realizada no estúdio Calderón Brands, com processo investigativo e com foco no Design de Comunicação em Espanha, na região de Bilbau.
Os resultados apontam para a importância do design não residente para as micro, pequenas e médias empresas, bem como valorizam a estratégia e a relação contratual contínua com a mesma empresa de design.
Abstract: This investigation aims to explore how Communication Design can act as a transformative and strategic element in the development and success of projects in micro, small and medium-sized companies, based on the internship experience at Calderón Brands in Spain. Furthermore, it aims to deepen knowledge about the importance of strategic design in comparison to the design of artefacts created without greater logic or by merely expressive criteria. On the other hand, value the contribution of design to the success of the Visual Brand Identity, contributing to its communicational and competitive effectiveness. The typology of the methodology of this investigation is of mixed content, interventionist and non-interventionist, with the interventionist part being carried out at the Calderón Brands studio, with an investigative process and focusing on Communication Design in Spain, in the Bilbao region. The results point to the importance of non-resident design for micro, small and medium-sized companies, as well as valuing the strategy and continuous contractual relationship with the same design company.
Abstract: This investigation aims to explore how Communication Design can act as a transformative and strategic element in the development and success of projects in micro, small and medium-sized companies, based on the internship experience at Calderón Brands in Spain. Furthermore, it aims to deepen knowledge about the importance of strategic design in comparison to the design of artefacts created without greater logic or by merely expressive criteria. On the other hand, value the contribution of design to the success of the Visual Brand Identity, contributing to its communicational and competitive effectiveness. The typology of the methodology of this investigation is of mixed content, interventionist and non-interventionist, with the interventionist part being carried out at the Calderón Brands studio, with an investigative process and focusing on Communication Design in Spain, in the Bilbao region. The results point to the importance of non-resident design for micro, small and medium-sized companies, as well as valuing the strategy and continuous contractual relationship with the same design company.
Description
Relatório de Estágio apresentado à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico
de Castelo Branco em associação com a Faculdade de Arquitetura da Universidade de
Lisboa para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Design
Gráfico.
Keywords
Design não residente Gestão de design e marca Estratégia do design Design de comunicação e estratégia Non-resident design Design and brand management Design strategy Communication design and strategy