Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
268 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
Em um cenário cada vez mais competitivo, as marcas auxiliam
no processo de identificação e diferenciação de um produto, serviço,
território ou lugar, tornando-se cada vez mais importante na conquista do
seu reconhecimento diante de seu público. Assim como empresas
procuram se destacar diante a concorrência, os países competem para
buscar a atenção de turistas e investidores. O Peru, percebendo a
necessidade em atrair e impulsionar as exportações, investimentos e
turismo, reformulou sua identidade visual e apresentou-a em 2011. O
presente estudo foi realizado a partir de uma revisão bibliográfica e de
um estudo de caso da marca turística do Peru, que teve como objetivo
analisar a utilização dos elementos da comunicação visual verificando se
sua aplicação transmite ao público a expectativa desejada pelo país.
ABSTRACT: In an increasingly competive environment, brands assist in the identification and differentiation of a product, service, territory or place process, becoming increasingly important in the achievement of their recognition in front of your audience. As companies seek to stand before the competition, countries compete to get the attention of tourists and investors. Peru, realizing the need to attract and boost exports, investments and tourism, redesigned its visual identity and presented it in 2011. This study was conducted from a literature review and a case study of Peru's tourism brand, which aims to analyze the use of elements of visual communication checking if your application passes the expectation required by the country to the public.
ABSTRACT: In an increasingly competive environment, brands assist in the identification and differentiation of a product, service, territory or place process, becoming increasingly important in the achievement of their recognition in front of your audience. As companies seek to stand before the competition, countries compete to get the attention of tourists and investors. Peru, realizing the need to attract and boost exports, investments and tourism, redesigned its visual identity and presented it in 2011. This study was conducted from a literature review and a case study of Peru's tourism brand, which aims to analyze the use of elements of visual communication checking if your application passes the expectation required by the country to the public.
Description
Keywords
Comunicação visual Marca Identidade visual Elementos da comunicação visual Peru Visual Communication Brand Branding Elements of visual communication
Citation
EVANGELISTA, E. [et al.] (2014) - Elementos da comunicação visual de marca de lugares : análise da composição da marca do Peru. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. VII. nº 14.
Publisher
IPCB. ESART