| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 2.19 MB | Adobe PDF |
Abstract(s)
O presente trabalho contempla duas partes distintas: a primeira foca-se na descrição da Prática de Ensino Supervisionada de aulas individuais e de aulas de música de conjunto de alunos que frequentam o Conservatório de Música - “Eborae Música”; a segunda parte consiste no Projeto de Investigação, cujo foco incide sobre a importância da criatividade na formação do músico e como essa mesma formação influencia a escolha do percurso do aluno. Para tal, foi efetuada uma investigação de natureza qualitativa descritiva, em que foram realizadas entrevistas a cinco contrabaixistas com formações distintas e três entrevistas a alunos em diferentes níveis académicos, tendo como objetivo explorar como a criatividade tem sido trabalhada e como influenciou o seu percurso profissional.
Abstract: The present work includes two distinct parts: the first focuses on the description of the Supervised Teaching Practice of individual classes and group music classes for students who attend the Music Conservatory - “Eborae Música”; the second part consists of the Research Project, whose focus is on the importance of creativity in the musician's training and the way the same influences the student's choice of path. To this, interviews were carried out with five bass players with different backgrounds and three interviews with students at different academic levels, with the aim of exploring how creativity has been worked on and how it influenced their professional career.
Abstract: The present work includes two distinct parts: the first focuses on the description of the Supervised Teaching Practice of individual classes and group music classes for students who attend the Music Conservatory - “Eborae Música”; the second part consists of the Research Project, whose focus is on the importance of creativity in the musician's training and the way the same influences the student's choice of path. To this, interviews were carried out with five bass players with different backgrounds and three interviews with students at different academic levels, with the aim of exploring how creativity has been worked on and how it influenced their professional career.
Description
Dissertação apresentada à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco para obtenção do grau de Mestre em Ensino de Música – Instrumento (Contrabaixo) e Música de Conjunto.
Keywords
Criatividade Contrabaixo Conservatório Formação Processo criativo Creativity Double bass Conservatory Training Creative process
