Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Application of visual design (or multimedia design) technologies in continuing design education in Ukraine

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Anatoli Brovchenko.pdf3.56 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Abstract : The search for effective innovative approaches to teaching and developing students’ creative potential, as well as training qualified professionals who will meet the needs of a rapidly changing society, is a topical and prominent issue today. The purpose of this study was to thoroughly investigate and analyse the role of visual design technologies in the context of design education in Ukraine. The study used methods of analysis, synthesis, and a typological approach. As a result of this study, an indepth analysis of the role of visual design technologies in the context of design education was performed. The study found that the use of modern visual design technologies creates new opportunities for students, including the ability to experiment with unique design ideas and concepts, interact with virtual objects and receive instant feedback. This approach promotes active learning, stimulates creativity, and the development of cri-tical thinking in students. It was found that design education and multimedia technologies support the development of creative thinking, promote innovation, and interdisciplinary communication. This study confirms the importance of applying visual design technologies in design education and reveals the prospects for the development of this industry in the modern world. The findings of this study can be used to develop updated approaches to teaching in continuing design educatio
A procura de abordagens inovadoras e eficazes para ensinar e desenvolver o potencial criativo dos estudantes, bem como para formar profissionais qualificados que satisfaçam as necessidades de uma sociedade em rápida mutação, é uma questão atual e proeminente. O objetivo deste estudo foi investigar e analisar minuciosamente o papel das tecnologias de design visual no contexto da educação em design na Ucrânia. O estudo utilizou métodos de análise, síntese e uma abordagem tipológica. Foi estabelecido que as modernas tecnologias de design visual têm um potencial significativo para melhorar a qualidade e a eficiência do processo educativo no domínio do design. O estudo concluiu que a utilização de tecnologias modernas de design visual cria novas oportunidades para os estudantes, incluindo a capacidade de experimentar ideias e conceitos de design únicos, interagir com objectos virtuais e receber feedback instantâneo. Esta abordagem promove a aprendizagem ativa, estimula a criatividade e o desenvolvimento do pensamento crítico dos alunos. Verificou-se que o ensino do design e as tecnologias multimédia apoiam o desenvolvimento do pensamento criativo, promovem a inovação e a comunicação interdisciplinar. Este estudo confirma a importância da aplicação de tecnologias de design visual no ensino do design e revela as perspectivas de desenvolvimento desta indústria no mundo moderno. As conclusões deste estudo podem ser utilizadas para desenvolver abordagens actualizadas do ensino na formação contínua em design.

Description

Keywords

Aesthetics Educational process Professional training Modern didactic approachhes Innovations Estética Processo educativo Formação profissional abordagens didácticas modernas Inovações

Citation

BROVCHENKO, Anatolii (2024) - Application of visual design (or multimedia design) technologies in continuing design education in Ukraine. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN : 1646 - 9054. Vol.XVII, n.º 34, p. 91-106. DOI: 10.53681/c1514225187514391s.34.232

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue