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Advisor(s)
Abstract(s)
Uma marca de cidade é um instrumento que faz uso de
elementos gráfico-expressivos para simbolizar situações vividas em
determinado lugar ou então representar o estabelecimento de diretrizes
adotadas para sua promoção e desenvolvimento. O presente artigo traz
uma leitura semióca da marca “Floripa Inteligente” como
representação gráfica de um projeto de city branding desenvolvido pelo
Laboratório de Orientação da Gênese Organizacional – LOGO/UFSC. Focase
na apresentação da base teórica aplicada ao desenvolvimento da
marca citada tendo em vista a comunicação de um pensamento e gestão
de Florianópolis como smart city como eixo de construção de suas
representações gráficas.
ABSTRACT : A city brand is a tool that makes use of graphic-expressive elements to symbolize situaons experienced in a certain place or advocate the establishment of guidelines adopted for its promoon and development. This paper presents a semioc reading of "Floripa Inteligente" brand as a graphic representaon of a city branding project developed by LOGO/UFSC. It focuses on the presentaon of the theorecal basis applied to the development of this brand in order to communicate a thought and management polics for developing Florianópolis as a smart city as a focus for building its graphical representations.
ABSTRACT : A city brand is a tool that makes use of graphic-expressive elements to symbolize situaons experienced in a certain place or advocate the establishment of guidelines adopted for its promoon and development. This paper presents a semioc reading of "Floripa Inteligente" brand as a graphic representaon of a city branding project developed by LOGO/UFSC. It focuses on the presentaon of the theorecal basis applied to the development of this brand in order to communicate a thought and management polics for developing Florianópolis as a smart city as a focus for building its graphical representations.
Description
Keywords
Semiótica Branding de Cidade Cidade Inteligente Identidade visual Floripa inteligente Semiotics City branding Smart city Visual identity
Citation
TARACHUCKY, L. [et al.] (2003) - Análise semiótica dos elementos da marca "Floripa Inteligente". Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. VII, n.º 13.
Publisher
IPCB. ESART