Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
7.67 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O Design de Comunicação desempenha um papel preponderante
enquanto estimulante do sucesso de uma empresa, produto ou serviço.
O presente objeto de estudo pretende dar respostas às necessidades
de comunicação de um parque natural. Visa a promover e valorizar
uma área protegida, nomeadamente o Parque Natural do Tejo Internacional
(PNTI), reforçar a sua identidade visual a nível local, nacional
e internacional e a criação de uma estratégia de comunicação para o
desenvolvimento de suportes impressos e digitais.
O processo investigativo foi desenvolvido através de uma metodologia
mista, ou seja, uma componente não intervencionista e uma parte
intervencionista na qual foram aplicados conhecimentos adquiridos e
práticas de trabalho.
Insere no Projeto Piloto para a Gestão Colaborativa do Parque Natural
do Tejo Internacional que foi formalizado ao abrigo do Protocolo de
Colaboração pelo Instituto da Conservação da Natureza e das
Florestas (ICNF), os Municípios de Castelo Branco, Idanha-a-Nova, e
Vila Velha de Ródão, o Instituto Politécnico de Castelo Branco (IPCB), a
Associação Empresarial da Beira Baixa (AEBB) e a Quercus – Associação
Nacional da Conservação da Natureza realizado ao longo de dois anos
(2018-2020).
Abstract : Communication Design plays a leading role as a stimulant of the success of a company, product or service. This object of study aims to respond to the communication needs of a natural park. It aims to promote and enhance a protected area, namely the Tejo International Natural Park, strengthen their visual identity at local, national and international level and the creation of a communication strategy for the development of printed and digital media. The investigative process was developed through a mixed methodology, in other words, a non-interventionist component and an interventionist part in which acquired knowlegde and working practices were applied. Inserts in the Pilot Project for the collaborative management of the Tejo International Natural Park wich was formalized under the collaboration protocol by Instituto da Conservação da Natureza e das Florestas (ICNF), the cities of Castelo Branco, Idanha-a-Nova and Vila Velha de Ródão, Instituto Politécnico de Castelo Branco (IPCB), Associação Empresarial da Beira Baixa (AEBB) and Quercus – Associação Nacional da Conservação da Natureza carried out for two years (2018-2020).
Abstract : Communication Design plays a leading role as a stimulant of the success of a company, product or service. This object of study aims to respond to the communication needs of a natural park. It aims to promote and enhance a protected area, namely the Tejo International Natural Park, strengthen their visual identity at local, national and international level and the creation of a communication strategy for the development of printed and digital media. The investigative process was developed through a mixed methodology, in other words, a non-interventionist component and an interventionist part in which acquired knowlegde and working practices were applied. Inserts in the Pilot Project for the collaborative management of the Tejo International Natural Park wich was formalized under the collaboration protocol by Instituto da Conservação da Natureza e das Florestas (ICNF), the cities of Castelo Branco, Idanha-a-Nova and Vila Velha de Ródão, Instituto Politécnico de Castelo Branco (IPCB), Associação Empresarial da Beira Baixa (AEBB) and Quercus – Associação Nacional da Conservação da Natureza carried out for two years (2018-2020).
Description
Dissertação apresentada à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco, em associação com a Faculdade de Arquitetura da Universidade Técnica de Lisboa, para obtenção do grau de Mestre em Design Gráfico.
Keywords
Design Comunicação Identidade visual Estratégia Parque natural Metodologia Communication Visual identity Strategy Natural park Methodology