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Advisor(s)
Abstract(s)
Este relatório tem o propósito estudar o contributo do design de comunicação segmentada de produtos alimentares junto do público infantil, refletindo sobre a criação de novos públicos, assumindo como certo que há influência das crianças nas decisões de compra da família.
Considerando atividades desenvolvidas em contexto estágio, desenvolveu-se um processo investigativo por investigação não intervencionista e investigação ativa, consistindo no design de embalagens, editorial e outros suportes gráficos para a empresa de iguarias do peixe do rio, Bem Amanhado. No que diz respeito ao método não intervencionista, consiste na revisão da literatura e estudo de casos dentro da temática em estudo.
Cada vez há mais necessidade de conhecer o consumidor, as suas preferências, necessidades, desejo e seu padrão de compra. Toda essa informação é analisada com intuito de criar estratégias que auxiliam as empresas a fazer o melhor pelos seus clientes, assim como atrair novos clientes usando estratégias ligadas às memórias afetivas.
A Bem Amanhado sente vontade de chegar a outros mercados tanto geograficamente (nacional e internacional), como demograficamente segmentando os seus produtos para as crianças com a missão de manter vivo nas próximas gerações o património cultural imaterial das culturas ribeirinhas, a arte das pescas, os peixes do rio e outros aspetos culturais e científicos. Pretendeu-se estudar o contributo do design na Bem Amanhado, na criação de uma cultura associada ao peixe do rio junto de crianças, nomeadamente por meios didáticos e lúdicos.
Abstract : This report aims to explore the contribution of segmented food communication design to children, reflecting on the creation of new audiences and the influence of children on household purchasing decisions. Considering the activities conducted in the context of the stage, an investigative process was developed with a brand through non-interventional and active research, including the design of packaging, books, and other graphic aids for river fish cuisine company Bem Amanhado. Regarding the non-interventionist approach, it involves sifting the literature and case studies in the subject studied. Understanding consumers, their preferences, needs, desires and buying behavior is becoming increasingly important. Analyze all information to develop strategies that help companies do their best for their customers and attract new customers with strategies tied to emotional memory. Bem Amanhado is enthusiastic about entering other markets in terms of geography (national and international) and demographics, and its mission is to preserve the intangible cultural heritage of riverside culture, the art of fishing, river fish and to survive for future generations to acquire other cultural and scientific aspects. The aim is to examine the contribution of design for Bem Amanhado to create a culture related to river fish children in a pedagogical and fun way.
Abstract : This report aims to explore the contribution of segmented food communication design to children, reflecting on the creation of new audiences and the influence of children on household purchasing decisions. Considering the activities conducted in the context of the stage, an investigative process was developed with a brand through non-interventional and active research, including the design of packaging, books, and other graphic aids for river fish cuisine company Bem Amanhado. Regarding the non-interventionist approach, it involves sifting the literature and case studies in the subject studied. Understanding consumers, their preferences, needs, desires and buying behavior is becoming increasingly important. Analyze all information to develop strategies that help companies do their best for their customers and attract new customers with strategies tied to emotional memory. Bem Amanhado is enthusiastic about entering other markets in terms of geography (national and international) and demographics, and its mission is to preserve the intangible cultural heritage of riverside culture, the art of fishing, river fish and to survive for future generations to acquire other cultural and scientific aspects. The aim is to examine the contribution of design for Bem Amanhado to create a culture related to river fish children in a pedagogical and fun way.
Description
Dissertação apresentada à Escola Superior da Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco em associação com a Faculdade de Arquitetura da Universidade de Lisboa para o cumprimento dos requisitos para obtenção do grau de Mestre em Design Gráfico.
Keywords
Design editorial Ilustração para o público infantil Comunicação de marca Comunicação didática Editorial design Illustrations for children´s audience Brand communication Didactics communication
