Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
23.49 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
A realização deste trabalho assenta em duas partes: a primeira descreve a Prática
de Ensino Supervisionada de aulas individuais de instrumento e de música de
conjunto realizadas no Conservatório-Escola Profissional das Artes da Madeira, Eng.º
Luíz Peter Clode; a segunda parte consiste na elaboração de um método de apoio ao
ensino e aprendizagem do trombone. Pretende-se com a elaboração deste método,
criar uma ferramenta de apoio aos alunos, sendo complementado com um CD e DVD,
abordando as matérias inerentes à iniciação e primeiros anos de aprendizagem do
instrumento. Com este trabalho, pretende-se também colmatar a inexistência de um
método de trombone em português.
Abstract: This work is based on two parts: the first describes the Supervised Teaching Practice of individual classes of instrument and ensemble music performed in the Professional Conservatory, School of Arts of Madeira, Engineer Luiz Peter Clode; the second part is the development of a method to support the trombone teaching and learning. The aim of the development of this method, create a support tool for students and is complemented with a CD and DVD, addressing matters related to the initiation and early instrument learning. This work is intended to also address the lack of a trombone method in Portuguese.
Abstract: This work is based on two parts: the first describes the Supervised Teaching Practice of individual classes of instrument and ensemble music performed in the Professional Conservatory, School of Arts of Madeira, Engineer Luiz Peter Clode; the second part is the development of a method to support the trombone teaching and learning. The aim of the development of this method, create a support tool for students and is complemented with a CD and DVD, addressing matters related to the initiation and early instrument learning. This work is intended to also address the lack of a trombone method in Portuguese.
Description
Relatório de Estágio Profissional apresentado à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Ensino de Música.
Keywords
Trombone Ensino Aprendizagem Motivação Teaching Learning Motivation