Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
5.69 MB | Adobe PDF |
Authors
Abstract(s)
A presente dissertação tem em vista a realização de um projeto que tem como principio
abordar de uma forma prática o desenvolvimento teórico ao longo da dissertação.
Focando-se numa problemática relacionada com os espaços expositivos, mais direcionada
para um contexto museológico, onde a finalidade do projeto é em exemplificar
como transformar todo um conjunto de informação científica e de leitura específica,
para ser percetível e de fácil leitura e assimilação, mesmo para pessoas que não são da
área.
Para chegar a resultados positivos e de acordo com o pretendido e desejado, é preciso
entender todo um aglomerado de conceitos que se interligam entre si. Não pensar
só no resultado final do projeto, mas sim em querer perceber, para quem se dirige, e
entender como o individuo vai assimilar a informação pretendida e como cativar a sua
atenção para o que está a visualizar.
As novas ferramentas de comunicação têm um papel significativo na maneira como
é feita a assimilação da informação por parte das pessoas. Sendo que existe uma necessidade
em inovar, visto que a informação atualmente é imensa, e há um bombardear
constante da mesma. Deste modo há uma necessidade em adaptar a informação aos
novos modelos de perceção.
Explorar os campos da inteligência é um desafio, visto que a mesma ainda não possui
uma definição consensual. Mas não deixa de ser importante perceber como funciona
ou como se carateriza. É neste sentido que a teoria de Inteligências Múltiplas assume
um poder significativo, sobre como sensibilizar o individuo, conhecendo as suas
habilidades e caraterísticas que são estímulos caracterizados pela demonstração da
inteligência ou inteligências que possui.
A informação hoje em dia reflete a evolução tecnológica, e a sua memorização vai de
encontro a novos modelos de perceção, é neste ponto que a compreensão pelos conceitos
de inteligência e elementos sensoriais fazem sentido para entender como processamos
essa informação.
Abstract: This thesis aims at the realization of a project that has as principle approach in a practical way the theoretical development along the dissertation. focusing on issues related to the exhibition space, more directed to a museological context, where the purpose of the project is to illustrate how to make a whole set of scientific information and specific reading, to be noticeable and easy to read and assimilate even for people who are not in the area. To achieve positive results and in accordance with the intended and desired, it is necessary to understand a whole cluster of concepts that are interlinked. Not only think about the end result of the project, but in wanting to see, to whom it is addressed, and understand how the individual will assimilate the information you want and how to captivate your attention to what you are viewing. New communication tools have a significant role in the way is made the assimilation of information by the people. Since there is a need to innovate, since information is currently enormous, and there is a constant bombarding the same. Thus there is a need to adapt the information to the new models of perception. Explore the intelligence field is a challenge, since it does not have an agreed definition. But it is still important to understand how it works or how it features. It is in this sense that the Multiple Intelligences theory assumes significant power on how to sensitize the individual, knowing his skills and characteristics that are stimuli characterized by demonstrating intelligence or intelligences that have. The information today reflects the technological developments and their memory goes against new models of perception, this is where understanding the concepts of intelligence and sensory elements make sense to understand how we handle this information.
Abstract: This thesis aims at the realization of a project that has as principle approach in a practical way the theoretical development along the dissertation. focusing on issues related to the exhibition space, more directed to a museological context, where the purpose of the project is to illustrate how to make a whole set of scientific information and specific reading, to be noticeable and easy to read and assimilate even for people who are not in the area. To achieve positive results and in accordance with the intended and desired, it is necessary to understand a whole cluster of concepts that are interlinked. Not only think about the end result of the project, but in wanting to see, to whom it is addressed, and understand how the individual will assimilate the information you want and how to captivate your attention to what you are viewing. New communication tools have a significant role in the way is made the assimilation of information by the people. Since there is a need to innovate, since information is currently enormous, and there is a constant bombarding the same. Thus there is a need to adapt the information to the new models of perception. Explore the intelligence field is a challenge, since it does not have an agreed definition. But it is still important to understand how it works or how it features. It is in this sense that the Multiple Intelligences theory assumes significant power on how to sensitize the individual, knowing his skills and characteristics that are stimuli characterized by demonstrating intelligence or intelligences that have. The information today reflects the technological developments and their memory goes against new models of perception, this is where understanding the concepts of intelligence and sensory elements make sense to understand how we handle this information.
Description
Dissertação apresentada à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco
e à Faculdade de Arquitetura da Universidade Técnica de Lisboa para cumprimento dos requisitos
necessários à obtenção do grau de Mestre em Design Gráfico.
Keywords
Elementos sensoriais Informação Comunicação Múltiplas Inteligências Museologia Sensory elements Information Communication Multiple intelligence Museology