Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
676.73 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente artigo expõe o trabalho de investigação em desenvolvimento e pretende demonstrar que o vestuário profissional em âmbito hospitalar pode ser promotor da identidade corporativa de uma instituição. A imagem de uma instituição nasce da perceção, por parte do público, de uma quantidade de elementos, refletindo os seus valores, a sua atividade e o seu profissionalismo. Essa identidade não aparece só nos cartazes, nos veículos, nos envelopes ou nos cartões-de-visita mas também, e cada vez mais frequente, no vestuário e acessórios que as pessoas vestem e exibem. Desta forma, o vestuário profissional (ou fardamento) representa um canal de difusão direto da imagem de uma instituição e pode desempenhar diversas funções ao serviço de uma estratégia. É importante que o vestuário profissional assuma igualmente características de conforto e estética ou ainda, qualquer outra necessidade que tenha como objetivo o vestuário comum para determinadas pessoas ou grupo de pessoas.
ABSTRACT : This article exposes the work of developing research and seeks to demonstrate that the hospital-wide professional clothing can be promoter of corporate identity of an institution. The image of an institution born of the lack, for the public, a number of elements, reflecting your values, your activity and your professionalism. This identity does not appear only in the posters, in vehicles, in envelopes or business cards but also, and increasingly, in clothing and accessories that people wear and display. In this way, professional clothing (or uniforms) represents a direct broadcast channel of the image of an institution and can play several roles in the service of a strategy. It is important that the professional clothing take also features of comfort and aesthetics or any other needs that have as objective the common attire for certain persons or group of persons.
ABSTRACT : This article exposes the work of developing research and seeks to demonstrate that the hospital-wide professional clothing can be promoter of corporate identity of an institution. The image of an institution born of the lack, for the public, a number of elements, reflecting your values, your activity and your professionalism. This identity does not appear only in the posters, in vehicles, in envelopes or business cards but also, and increasingly, in clothing and accessories that people wear and display. In this way, professional clothing (or uniforms) represents a direct broadcast channel of the image of an institution and can play several roles in the service of a strategy. It is important that the professional clothing take also features of comfort and aesthetics or any other needs that have as objective the common attire for certain persons or group of persons.
Description
Keywords
Design de vestuário e têxtil Vestuário profissional (fardamento) Identidade corporativa Ergonomia Centro Hospitalar Cova da Beira Apparel e textile design Professional clothing (uniforms); Corporate identity Ergonomics
Citation
VALÉRIO, S.C.P. ; RAPOSO, D. ; FERNANDES, A.M.P. (2013) - O vestuário profissional em âmbito hospitalar como elemento de identidade corporativa. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. N.º12.
Publisher
IPCB. ESART