Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Modalidades deportivas elegidas por los futuros profesores para sus práticas

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Modalidades_deportivas_elegidas.pdf821.65 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Pretendíamos saber quais foram as modalidades desportivas escolhidas para a realização das atividades de formação em ensino, se os professores escolhiam para leccionar matérias diferentes das professoras e se as escolhas efectuadas para as aulas de interior eram diferentes das aulas de exterior. Para tal foram observadas sessenta lições de microensino leccionadas por estudantes de Educação Física, sobre um tema em que se sentissem mais à vontade e no local por que optassem. Verificámos que, na sua maioria, escolhem a ginástica como matéria, conteúdo, ou tema da lição e, por isso, preferem leccionar as suas aulas no interior, isto é, numa instalação desportiva coberta, e os restantes optam pelos desportos colectivos, sensivelmente na mesma proporção para cada uma das modalidades andebol, basquetebol, futebol ou voleibol, e são muito poucos os que escolhem o atletismo para praticarem as suas habilidades, competências ou destrezas de ensino.
We want to know which were the sports ‘activities that were chosen to perform the activities for the teacher training lessons: whether the male teachers and female teachers choose different subjects to teach; and whether the choices made for indoor classes were different from those made for outdoor classes. Therefore, sixty micro-teaching lessons by students in physical Education were observed and they were told to choose a topic/subject which made them ful at case and the place they preferred. We found out that most of them chose gymnastics as topic/subject of the lesson and, so, we way conclude that they prefer indoor classes, that is, inside a gymnasium; and that the others prefer team sports, substantially in the same proportion for each of these sports – handball, basketball, football or volleyball; and as final conclusion, we can say that very few choose athletics to practice their teaching skills or abilities.

Description

Keywords

Escolha de atividades Análise de ensino Choice of activities Teaching analyses

Pedagogical Context

Citation

PETRICA, J. [et al.] (2014) - Modalidades deportivas elegidas por los futuros profesores para sus práticas. Revista Internacional de Deportes Colectivos. ISSN 1989-841X. Nº 18, p.114-127.

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue

Publisher

Asociación Española de Deportes Colectivos