Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Harmonizing the mind : exploring the psychological impact of vocal therapy on music university students

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Liudmyla Onofriichyk.pdf2.89 MBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Abstract : We consider mental health as a fundamental hu-man value, the state of which must be maintained throughout university education. This study delves into the psychological effects of vocal therapy on university music students, addressing a gap in research on targeted mental health interven-tions for this group. Amidst the unique pressures of music education, this research examines how vocal therapy can aid in emotional release and per-sonal expression, potentially influencing students’ coping strategies, social connectedness, mental health, and overall resilience. Coping strategies and social connectedness are key factors that en-sure students' resilience to various life challenges and stresses. Developing and maintaining these aspects of mental health not only helps students cope with current tasks and problems but also lays the foundation for their successful adaptation and growth in the future. We have employed the following validated instruments: Kenny Music Performance Anxiety Inventory (K-MPAI), Short Form-36 (SF-36), UCLA Loneliness Scale, Coping Inventory for Stressful Situations (CISS), and the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). The study compares students undergoing vocal therapy with those who are not. These findings underscore the efficacy of vocal therapy as a com-prehensive intervention, advocating for its integra-tion into university mental health services. This study contributes to the growing field of music therapy and mental health, offering essential in-sights for educational institutions, mental health professionals, and music educators
Consideramos a saúde mental um valor humano fundamental, cujo estado deve ser mantido durante todo o ensino universitário. Este estudo investiga os efeitos psicológicos da terapia vocal em estudantes universitários de música, abordando uma lacuna na pesquisa sobre intervenções de saúde mental direcionadas para este grupo. Em meio às pressões únicas da educação musical, esta pesquisa examina como a terapia vocal pode ajudar na liberação emocional e na expressão pessoal, influenciando potencialmente as estratégias de enfrentamento dos alunos, a conexão social, a saúde mental e a resiliência geral. As estratégias de enfrentamento e a conexão social são fatores-chave que garantem a resiliência dos alunos aos vários desafios e tensões da vida. Desenvolver e manter estes aspectos da saúde mental não só ajuda os alunos a lidar com as tarefas e problemas actuais, mas também estabelece as bases para a sua adaptação e crescimento bem-sucedidos no futuro. Empregamos os seguintes instrumentos validados: Kenny Music Performance Anxiety Inventory (K-MPAI), Short Form-36 (SF-36), UCLA Loneliness Scale, Coping Inventory for Stressful Situations (CISS) e Connor--Davidson Resilience Scale (CD-RISC). O estudo compara estudantes em terapia vocal com aqueles que não o fazem. Estes resultados sublinham a eficácia da terapia vocal como uma intervenção abrangente, defendendo a sua integração nos serviços universitários de saúde mental. Este estudo contribui para o crescente campo da musicoterapia e saúde mental, oferecendo insights essenciais para instituições educacionais, profissionais de saúde mental e educadores musicais

Description

Keywords

Coping strategies Social connectedness Mental health Resilience Music education Vocal therapy Estratégias de enfrentamento Conexão social Saúde mental Resiliência Educação musical Terapia vocal

Pedagogical Context

Citation

VASYLEVSKA-SKUPA, Liudmyla [et al.] (2024) - Harmonizing the mind : exploring the psychological impact of vocal therapy on music university students. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. Vol. XVII, n.º 34, p. 121-134. DOI: 10.53681/c1514225187514391s.34.270

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue