Repository logo
 
Publication

Harmonizing the mind : exploring the psychological impact of vocal therapy on music university students

dc.contributor.authorVasylevska-Skupa, Liudmyla
dc.contributor.authorOnofriichyk, Liudmyla
dc.contributor.authorTeplova, Olena
dc.contributor.authorKushnir, Kateryna
dc.contributor.authorShvets, Iryna
dc.date.accessioned2025-02-19T16:49:34Z
dc.date.available2025-02-19T16:49:34Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractAbstract : We consider mental health as a fundamental hu-man value, the state of which must be maintained throughout university education. This study delves into the psychological effects of vocal therapy on university music students, addressing a gap in research on targeted mental health interven-tions for this group. Amidst the unique pressures of music education, this research examines how vocal therapy can aid in emotional release and per-sonal expression, potentially influencing students’ coping strategies, social connectedness, mental health, and overall resilience. Coping strategies and social connectedness are key factors that en-sure students' resilience to various life challenges and stresses. Developing and maintaining these aspects of mental health not only helps students cope with current tasks and problems but also lays the foundation for their successful adaptation and growth in the future. We have employed the following validated instruments: Kenny Music Performance Anxiety Inventory (K-MPAI), Short Form-36 (SF-36), UCLA Loneliness Scale, Coping Inventory for Stressful Situations (CISS), and the Connor-Davidson Resilience Scale (CD-RISC). The study compares students undergoing vocal therapy with those who are not. These findings underscore the efficacy of vocal therapy as a com-prehensive intervention, advocating for its integra-tion into university mental health services. This study contributes to the growing field of music therapy and mental health, offering essential in-sights for educational institutions, mental health professionals, and music educatorseng
dc.description.abstractConsideramos a saúde mental um valor humano fundamental, cujo estado deve ser mantido durante todo o ensino universitário. Este estudo investiga os efeitos psicológicos da terapia vocal em estudantes universitários de música, abordando uma lacuna na pesquisa sobre intervenções de saúde mental direcionadas para este grupo. Em meio às pressões únicas da educação musical, esta pesquisa examina como a terapia vocal pode ajudar na liberação emocional e na expressão pessoal, influenciando potencialmente as estratégias de enfrentamento dos alunos, a conexão social, a saúde mental e a resiliência geral. As estratégias de enfrentamento e a conexão social são fatores-chave que garantem a resiliência dos alunos aos vários desafios e tensões da vida. Desenvolver e manter estes aspectos da saúde mental não só ajuda os alunos a lidar com as tarefas e problemas actuais, mas também estabelece as bases para a sua adaptação e crescimento bem-sucedidos no futuro. Empregamos os seguintes instrumentos validados: Kenny Music Performance Anxiety Inventory (K-MPAI), Short Form-36 (SF-36), UCLA Loneliness Scale, Coping Inventory for Stressful Situations (CISS) e Connor--Davidson Resilience Scale (CD-RISC). O estudo compara estudantes em terapia vocal com aqueles que não o fazem. Estes resultados sublinham a eficácia da terapia vocal como uma intervenção abrangente, defendendo a sua integração nos serviços universitários de saúde mental. Este estudo contribui para o crescente campo da musicoterapia e saúde mental, oferecendo insights essenciais para instituições educacionais, profissionais de saúde mental e educadores musicaispor
dc.identifier.citationVASYLEVSKA-SKUPA, Liudmyla [et al.] (2024) - Harmonizing the mind : exploring the psychological impact of vocal therapy on music university students. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. Vol. XVII, n.º 34, p. 121-134. DOI: 10.53681/c1514225187514391s.34.270
dc.identifier.doi10.53681/c1514225187514391s.34.270
dc.identifier.issn1646 - 9054
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.11/10041
dc.language.isoeng
dc.peerreviewedyes
dc.publisherIPCB. ESART
dc.relation.hasversionhttp://convergencias.esart.ipcb.pt
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectCoping strategies
dc.subjectSocial connectedness
dc.subjectMental health
dc.subjectResilience
dc.subjectMusic education
dc.subjectVocal therapy
dc.subjectEstratégias de enfrentamento
dc.subjectConexão social
dc.subjectSaúde mental
dc.subjectResiliência
dc.subjectEducação musical
dc.subjectTerapia vocal
dc.titleHarmonizing the mind : exploring the psychological impact of vocal therapy on music university studentseng
dc.title.alternativeHarmonizando a mente : explorando o impacto psicológico da terapia vocal em estudantes universitários de músicapor
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.endPage134
oaire.citation.issue34
oaire.citation.startPage121
oaire.citation.titleConvergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes
oaire.citation.volumeXVII
oaire.versionhttp://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Liudmyla Onofriichyk.pdf
Size:
2.89 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
2.02 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: