Repository logo
 
Publication

Future designers as actors of change : exploring design education scenarios focused on social innovation and sustainability

dc.contributor.authorRocha, Hugo
dc.contributor.authorFerreira, Ana Margarida
dc.date.accessioned2020-03-30T14:43:25Z
dc.date.available2020-03-30T14:43:25Z
dc.date.issued2019
dc.description.abstractABSTRACT : This paper, part of a Ph.D. in Design research, focused on discussing the role of Design Education on training future designers to be actors of change. It describes the methodology of a workshop for design students during the Design Week of Mérida, at Universidad de Extremadura – Spain. The workshop discussed the point of view of students in problem-solving, and what they believe to be the skills, methods, and partnerships for design to achieve such a change in its approach and how Design Education plays a part in preparing the future genera_on of designers to tackle social innovation and sustainability problems. The results showed how these particular group of future designers see as crucial in the given context and the possibilities for improvement on a system that struggles to be resilient and respond at a faster pace.pt_PT
dc.description.abstractO presente trabalho é parte do projeto de investigação para o programa de Doutoramento em Design e foca em discutir o papel do Ensino do Design na educação de futuros designers como agentes de mudança. O artigo descreve a metodologia aplicada a um workshop facilitado para alunos de design durante a Semana de Design de Mérida, na Universidad de Extremadura, em Espanha. A atividade discutiu os pontos de vista dos estudantes no tocante à resolução de problemas complexos e suas crenças sobre as habilidades, métodos e parcerias necessárias ao Design para que alcance as mudanças necessárias, para além de discutir o papel do Ensino do Design na preparação da futura geração de profissionais focados na resolução de problemas de sustentabilidade e inovação social. O resultado demonstra o que este particular grupo de futuros designers entendem como sendo crucial neste contexto e as possibilidades para melhorias em um sistema que sofre para se tornar resiliente e responder às questões sociais de maneira mais ágil.pt_PT
dc.description.versioninfo:eu-repo/semantics/publishedVersionpt_PT
dc.identifier.citationROCHA, Hugo ; FERREIRA, Ana Margarida (2019) - Future designers as actors of change : exploring design education scenarios focused on social innovation and sustainability. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. XII, nº 24, p. 1-8.pt_PT
dc.identifier.issn1646 - 9054
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/10400.11/7047
dc.language.isoengpt_PT
dc.peerreviewedyespt_PT
dc.publisherIPCB. ESARTpt_PT
dc.relation.publisherversionhttp://convergencias.esart.ipcb.ptpt_PT
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/pt_PT
dc.subjectDesign educationpt_PT
dc.subjectParticipatory approachpt_PT
dc.subjectSocial innovationpt_PT
dc.subjectSustainabilitypt_PT
dc.subjectSocial changept_PT
dc.subjectEnsino do designpt_PT
dc.subjectAbordagem colaborativapt_PT
dc.subjectInovação socialpt_PT
dc.subjectSustentabilidadept_PT
dc.subjectMudança socialpt_PT
dc.titleFuture designers as actors of change : exploring design education scenarios focused on social innovation and sustainabilitypt_PT
dc.title.alternativeFuturos designers como agentes de mudança : exploração do ensino do design focado em inovação social e sustentabilidadept_PT
dc.typejournal article
dspace.entity.typePublication
oaire.citation.conferencePlaceCastelo Brancopt_PT
oaire.citation.endPage8pt_PT
oaire.citation.startPage1pt_PT
oaire.citation.titleConvergências : Revista de Investigação e Ensino das Artespt_PT
oaire.citation.volumeXII, nº 24pt_PT
rcaap.rightsopenAccesspt_PT
rcaap.typearticlept_PT

Files

Original bundle
Now showing 1 - 1 of 1
Loading...
Thumbnail Image
Name:
Hugo Rocha.pdf
Size:
1.49 MB
Format:
Adobe Portable Document Format
License bundle
Now showing 1 - 1 of 1
No Thumbnail Available
Name:
license.txt
Size:
2.02 KB
Format:
Item-specific license agreed upon to submission
Description: