| Name: | Description: | Size: | Format: | |
|---|---|---|---|---|
| 8.97 MB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente trabalho pretende abordar os principais aspetos técnicos a ter para um bom desenvolvimento e consciencialização do aparelho vocal num estudo de caso.
Está estruturado em três capítulos principais. O primeiro expõe a metodologia usada, baseada na teoria de aprendizagem por modelagem de Albert Bandura.
O segundo capítulo faz referência aos principais aspetos fisiológicos e técnicos da produção vocal.
Por fim, no terceiro capítulo, são abordados os vários aspetos técnicos essenciais à voz e ao seu desenvolvimento, bem como a estruturação da consciencialização técnica. Esta abordagem foi aplicada nas aulas individuais de uma aluna de educação vocal, no âmbito da Prática de Ensino Supervisionada, recorrendo a imitação de gestos e a sua transcrição simbólica escrita nas partituras.
Abstract : The present work intends to address the main technical skills for a good development and awareness of the vocal apparatus in a case study. It’s structured in three main chapters. The first one introduce the methodology used, based on the theory of learning by modeling of Albert Bandura. The second chapter refers to the main physiological and technical skills of vocal production. Finally, the third chapter, are described the various technical skills essential to voice and its development, as well as technical awareness of the case study. This approach was applied in the individual classes of a vocal education student, within the scope of the Supervised Teaching Practice, using the imitation of gestures and their symbolic transcription written in the scores.
Abstract : The present work intends to address the main technical skills for a good development and awareness of the vocal apparatus in a case study. It’s structured in three main chapters. The first one introduce the methodology used, based on the theory of learning by modeling of Albert Bandura. The second chapter refers to the main physiological and technical skills of vocal production. Finally, the third chapter, are described the various technical skills essential to voice and its development, as well as technical awareness of the case study. This approach was applied in the individual classes of a vocal education student, within the scope of the Supervised Teaching Practice, using the imitation of gestures and their symbolic transcription written in the scores.
Description
Relatório de Estágio apresentado à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo Branco para cumprimento dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Ensino de Música - Instrumento e Música de Conjunto.
Keywords
Teoria de aprendizagem por modelagem Bandura Consciencialização técnica Simbologia técnica Imitação de gestos Theory of learning by modeling, Technical awareness Technical symbology Imitation of gestures
