Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
338.25 KB | Adobe PDF |
Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O aprender a tocar um instrumento musical envolve um
conjunto alargado de fatores que estão para além do trabalho na sala de
aula, por um lado, e, por outro, modalidades de estudo e de organização
do trabalho que permitam ao estudante e de um modo relativamente
autónomo, estudar de uma forma consciente e sustentada. Neste
contexto, este trabalho dá algumas pistas de como se pode ajudar o/a
estudante a desenvolver esse trabalho nas dimensões sonoras, técnicas e
estudo de repertório.
ABSTRACT : Learning how to play an instrument involves a wide range of factors which are beyond the work done within the class room. Not only that, it also englobes study techniques that allow the student, in a relavely autonomous way, to study in a conscious and sustainable way. Having this in mind, this work offers some insight on how to help the student find his own ways of developing that extra work in regards to sound, how to practice and building repertoire.
ABSTRACT : Learning how to play an instrument involves a wide range of factors which are beyond the work done within the class room. Not only that, it also englobes study techniques that allow the student, in a relavely autonomous way, to study in a conscious and sustainable way. Having this in mind, this work offers some insight on how to help the student find his own ways of developing that extra work in regards to sound, how to practice and building repertoire.
Description
Keywords
Flauta transversal Ensino e aprendizagem Ensino de música Organização do estudo instrumental Metodologias de estudo Flute Teaching and learning Music education Organization of instrumental study Methodologies of study
Pedagogical Context
Citation
CASTILHO, M.L.C. ; FERREIRA, Patrícia (2018) - Metodologias de estudo para uma melhor prática instrumental da Flauta Transversal. Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. XI, nº 22.
Publisher
IPCB. ESART