Repository logo
 
Loading...
Thumbnail Image
Publication

Coworking as the great good place for design learning. An exploratory framework

Use this identifier to reference this record.
Name:Description:Size:Format: 
Fernando Mendes.pdf344.73 KBAdobe PDF Download

Advisor(s)

Abstract(s)

Abstract : In this paper we explore a conceptual framework based on three lines of thinking/work from Patrick Cohendet (Underground/Middleground/Upperground), Ray Oldenburg (The Great Good Place), and Fred Garneti (Heutagogy or Self-determined Learning). To demonstrate the relevance and feasibility of our proposed concept, we review the key factors and definitions of these authors and their work. Although not a theoretical framework, the present paper aims to help us map a part of our research work within the context of the Doctoral Programme in Design at IADE / Universidade Europeia, which triangulates Coworking, Design Learning, and Heutagogy or selfdetermined modes of learning. Ultimately, the aim is to generate new evidence on how such a model of Coworking Design Learning can benefit and betier suit contemporary Design learners.
Neste artigo, exploramos uma estrutura conceptual baseada em três linhas de pensamento dos autores Patrick Cohendet (Underground / Middleground / Upperground), Ray Oldenburg (The Great Good Place) e Fred Garneti (Heutagogy or Self-determined Learning). Para demonstrar a relevância e a viabilidade da nossa proposta conceptual, revisitamos os principais fatores e definições destes autores e dos seus trabalhos. Embora não constitua uma framework teórica, o presente trabalho tem como objetivo ajudar a mapear parte do nosso trabalho de pesquisa no contexto do Programa de Doutoramento em Design do IADE / Universidade Europeia, que triangula Coworking, Aprendizagem de Design e Heutagogia ou modos autodeterminados de aprendizagem. Em última instância, o objetivo é tentar produzir novas evidências sobre como um modelo de aprendizagem de Design baseado em espaços de Coworking pode beneficiar e adequar-se melhor aos actuais alunos de Design.

Description

Keywords

Design learning Underground-middleground-upperground Coworking Heutagogy The great good place

Pedagogical Context

Citation

MENDES, Fernando E. ; DUARTE, Carlos ; TSCHIMMEL, Katja (2019) - Coworking as the great good place for design learning. An exploratory framework. Convergências : Revista de Investigação e Ensino das Artes. ISSN 1646 - 9054. Vol. XII, nº 24, p. 1-8,

Research Projects

Organizational Units

Journal Issue