ESECB - Livros ou capítulos de livros
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing ESECB - Livros ou capítulos de livros by Author "Afonso, Paulo"
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
- Contextos de eficácia em escolas do 1º ciclo : estudo de casoPublication . Lemos, Valter; Agostinho, Clotilde; Martins, Ernesto Candeias; Gil, Henrique; Rafael, José; Boliqueime, Fátima; Afonso, Mário; Afonso, Paulo; Pissarra, Sofia; Semião, SusanaO livro apresenta os resultados de um estudo de caso referente a uma escola do 1º ciclo no âmbito dos estudos de avaliação da reforma educativa. São analisadas diversas variáveis relacionadas com a eficácia das escolas, designadamente o currículo, o apoio aos alunos, a gestão, o clima de escola e os recursos, entre outras. Apresentam-se os instrumentos utilizados, bem como conclusões e recomendações.
- O mundo mágico das conexões matemáticasPublication . Afonso, PauloTrata-se de um livro que aborda explicitamente o tema das Conexões Matemáticas. Os exemplos que se apresentam conectam múltiplos conceitos matemáticos entre si e conferem uma imagem de aplicação da Matemática ao quotidiano.
- Teacher Education in PortugalPublication . Ruivo, João; Mesquita, Helena; Afonso, PauloThe teacher education is a period of great moments of rupture, which relate to the need of giving voice and working conditions to the movements of innovation and pedagogical renewal, who pretend to transmit new representations and positive expectations. Train teachers for the millennium and the knowledge society, where combat digital illiteracy is assumed to be urgent concern is a task that motivates educational reform movements that cross the world. However, this reform movement, should also mean that believes not only in the initial training - first step to permanently downgrade - which must be exhausting efforts personal, professional, institutional, political, budgetary and financial these new winds of reformism educational and systemic. Should mean, above all, a commitment to the teacher education, in response to the challenge of breaking the commonplace to recognize in theory its importance but simultaneously attend to the placing of obstacles to its implementation in schools. This chapter intends to describe the evolution of Teacher Education in Portugal, in the context of these variables, following a diachronic line, with emphasis on the current situation.