Name: | Description: | Size: | Format: | |
---|---|---|---|---|
329.47 KB | Adobe PDF |
Advisor(s)
Abstract(s)
A dislexia é uma Dificuldade de Aprendizagem Específica que se carateriza por dificuldades ao nível da leitura e da escrita. As Tecnologias de Informação e Comunicação podem ser uma ferramenta na pro-moção da inclusão das crianças com Necessidades Educativas Especiais, em especial nas crianças com dislexia. O objetivo deste estudo, de natureza qualitativa é, compreender quais as potencialidades do processador de texto Word como ferramenta a utilizar com alunos com dislexia.
Dyslexia is a Difficulty of Specific Learning that is characterized by difficulties in reading and writing. Information and Communication Technologies are a tool to promote the inclusion of children with special educational needs, especially in children with dyslexia. The purpose of this qualitative study is to understand the potentialities of word processor as a tool to be used with students with dyslexia.
Dyslexia is a Difficulty of Specific Learning that is characterized by difficulties in reading and writing. Information and Communication Technologies are a tool to promote the inclusion of children with special educational needs, especially in children with dyslexia. The purpose of this qualitative study is to understand the potentialities of word processor as a tool to be used with students with dyslexia.
Description
Keywords
Dislexia Necessidades Educativas Especiais Processador de texto Word Tecnologias de Informação e Comunicação Information and Communication Technologies Special educational needs Dyslexia Word processor
Citation
Gil, H., Miguel, M. & Seixas, S. (2019). O processador de texto Word como ferramenta de ensino para alunos com dislexia. In Atas V Conferência Internacional para a Inclusão - INCLUDiT 2018. (pp. 282-293). ISBN: 978-989-8797-34-6Leiria: Instituto Politécnico de Leiria.
Publisher
Instituto Politécnico de Leiria