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Authors
Advisor(s)
Abstract(s)
O presente relatório de Estágio persegue a investigação na área do Design de
Comunicação, em concreto no campo da Identidade Visual Corporativa.
Surge na continuidade do trabalho de fim de curso da licenciatura em Design de
Comunicação e Produção Audiovisual e trata da sua implementação e gestão coerente
no mercado de atuação da empresa. Pretende-se abordar a problemática do
posicionamento gráfico e gestão de marca e encaminhar a investigação no sentido de
clarificar, de melhorar e evidenciar a estrutura de negócio e os valores da marca, como
via de originar benefícios à empresa.
Trata-se de uma investigação ativa desenvolvida em contexto de Estágio,
compreendendo a implementação de um projeto de Identidade Visual e a Gestão de
Marca. Tem como objetivo a perceção dos benefícios da marca para a eficácia da
comunicação corporativa e a sua articulação semântica com os públicos internos e
externos, procurando assegurar a correta materialização dos valores do Grupo Leal &
Soares e da marca SIRO.
Os principais resultados deste processo investigativo compreendem a
implementação e Gestão da Identidade Visual da Marca SIRO, compreendendo uma
vasta gama de produtos e diferentes mercados, desenvolvidos por um processo
sistemático que oferece maiores garantias de eficácia comunicacional. A partir deste
projeto resultam diversas experiências que podem constituir apoio no
desenvolvimento de outros trabalhos similares.
Abstract: This internship report follows the research in the field of Communication Design, in particular, corporate visual identity. The internship continues the work developed in the final year of the bachelor’s degree in Communication Design and Audio-visual Production and it concerns its implementation and consistent management in the market where the company operates. The report aims to approach the subject of graphic positioning and brand management, and to aim the research towards more clarification and awareness of the business structure and the value of the brand, as a way of generating more benefits for the company. This is an active research, developed in the context of an internship that encloses the implementation of a Visual Identity and Brand Management project. The objective is the perception of the benefits of brand in the effectiveness of corporate communication and its semantic articulation with its internal and external publics, aimed at assuring the correct embodiment of the values of the Grupo Leal & Soares and the SIRO brand. The main results of this research process are the implementation and management of the SIRO Visual Identity, which encloses a wide variety of products and markets, developed through a systematic process, which assures communication efficiency. From this project results diverse experiences that can provide support in developing similar projects.
Abstract: This internship report follows the research in the field of Communication Design, in particular, corporate visual identity. The internship continues the work developed in the final year of the bachelor’s degree in Communication Design and Audio-visual Production and it concerns its implementation and consistent management in the market where the company operates. The report aims to approach the subject of graphic positioning and brand management, and to aim the research towards more clarification and awareness of the business structure and the value of the brand, as a way of generating more benefits for the company. This is an active research, developed in the context of an internship that encloses the implementation of a Visual Identity and Brand Management project. The objective is the perception of the benefits of brand in the effectiveness of corporate communication and its semantic articulation with its internal and external publics, aimed at assuring the correct embodiment of the values of the Grupo Leal & Soares and the SIRO brand. The main results of this research process are the implementation and management of the SIRO Visual Identity, which encloses a wide variety of products and markets, developed through a systematic process, which assures communication efficiency. From this project results diverse experiences that can provide support in developing similar projects.
Description
Relatório de Estágio apresentado à Escola Superior de Artes Aplicadas do Instituto Politécnico de Castelo
Branco em associação com a Faculdade de Arquitetura da Universidade de Lisboa para cumprimento
dos requisitos necessários à obtenção do grau de Mestre em Design Gráfico.
Keywords
Marca Marca gráfica Posicionamento gráfico Identidade visual corporativa Gestão de marca brand Brand mark Graphical positioning Corporate visual identity Brand management
