IPCB - Textos de apoio
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- The complete set of CLIL lesson plans used in the doctoral study: Full pedagogical intervention materials - Textile & Fashion DesignPublication . Lavado, Isabele Maria NunesForeword and Research Context Origin and Purpose Thesis Details and Access Structure and Design: A CLIL Approach Language Focus Terminology (Table 1) Note on Predictive Language (Language through Learning) Utility for Educators and Researchers Textile and Fashion Design (TFD) Lesson Plans TFD Lesson 1: Castelo Branco Embroidery and symbolism TFD Lesson 2: Sustainability in textile and fashion design TFD Lesson 3: Urbanisation TFD Lesson 4: Mood and Tone TFD Lesson 5: Tecidoteca
- The complete set of CLIL lesson plans used in the doctoral study: Full pedagogical intervention materials - Audio Visual Communication / Graphic DesignPublication . Lavado, Isabele Maria NunesIntroductory Materials and Context Origin and Purpose (Foreword) Thesis Details and Access Structure and Design: A CLIL Approach Language Focus Terminology (Table 1) Note on Predictive Language (Methodological Rationale) Utility for Educators and Researchers Audio Visual Communication / Graphic Design (AVC/GD) Lesson Plans AVC/GD Lesson 1: Brands and Logos AVC/GD Lesson 2: ISO AVC/GD Lesson 3: Wayfinding AVC/GD Lesson 4: Wayshowing
- Sebenta de Matemática AplicadaPublication . Dionísio, Rogério PaisO texto de apoio apresentado nos capítulos subsequentes consiste na compilação de notas de aulas dos anos anteriores e numa renovação da Sebenta de Matemática Aplicada produzida pelos Professores Teresa Rodrigues e Gabriel Pires. Este texto, além da reformulação do aspecto gráfico, apresenta ainda alguns desenvolvimentos de matérias que podem ser encontradas, em maior detalhe, na bibliografia indicada no fim da sebenta. Pretende-se assim, dotar os alunos de uma ferramenta de estudo que permita um contacto inicial com o conteúdo programático da disciplina de Matemática Aplicada sem necessidade de recolha de elementos parcelares. É obvio que o recurso à bibliografia complementar é imperioso.
- Orientação em Contexto Escolar IIPublication . Quinta-Nova, L.C.; Cardoso, JorgeO curso visou: Fornecer informação específica sobre a Orientação como conteúdo curricular de Educação Física, numa perspectiva de complemento e enriquecimento dos programas nacionais. Dar a conhecer metodologias de iniciação à Orientação desportiva no Ensino Básico e Secundário em espaços interiores da escola e espaços circundantes utilizando mapas. Fornecer pistas para a produção de ferramentas didácticas indispensáveis à elaboração de unidades de aprendizagem.
